Wednesday, February 1, 2012

why people...why???

sejak masuk dalam the real workforce..banyak Question bermain2 berada dalam hotakku yang masih belum menemui jawapan..
korang ada jawapan tak??

  1. Why people suka sangat mengambil kesempatan ke atas orang lain? mostly la... people, you should not judge someone based on their appearance okey...inside, we neva noe
  2. People yang suka rasuah. I hate em' so much! tak rasa guilty ke? 
  3. people yang suka nak menjatuhkan orang lain dan tidak suka berkongsi ilmu... I dont know la why orang camni tak mahu share.. as my manager said, "ilmu nie kita tak boleh simpan sorang..we have to share.. and setiap apa ajaran kita yang betul diguna pakai oleh orang lain, akan dapat ganjaran daripada Allah later"
  4. People yang suka menggunakan harta dan duit company untuk tiada kepentingan.. tahu la bukan duit korang, tapi berpada2 la... cuba la tu syarikat korang, mesti korang marah kan orang pakai duit suka2 hati....soglap la apa la...hye..dun be so selfish!
  5. People yang suka buat kerja sambil lewa. Do not have responsibility..tak rasa gaji yang kita dapat tu tak berkat ke nanti?
  6. People yang suka comment pasal orang lain, blame others and memburuk2 kan orang lain..beware k dengan people yang macam nie.. no wonder kalau one day diorang akan buruk2 kan pasal korang depan orang lain.
  7. people yang gila kuasa.. pangkat bawahan tapi berlagak bos! please la... buat la kerja masing2...tak perlu take over kerja orang lain.. guide is ok, but dont control!

tapi tak ada la semua nya buruk kalau masuk alam bekerja ni.. ini semua berkaitan dengan Human Resource. ada yang elok, ada yang tak elok. the best way is how we handle problem2 macam ni. betul??

Bukan nak cakap aku elok je kerja ..tapi sama2 la kita memperbaiki diri kita supaya mendapat keberkatan dan disukai oleh orang lain.. maka dengan itu, kerja akan menjadi lebih mudah...


sticky note : bukan nak membebel, just pandangan dari pemerhatianku...peace! ^__^


sparkle effects

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

goctHa! hehe